Cum să prevenim indigestia de sărbători

Sărbătorile sunt un moment de bucurie și reuniune cu cei dragi, dar pot fi și un moment de disconfort digestiv din cauza meselor bogate și abundente. Pentru a evita disconfortul de sărbători, este bine să avem în vedere câteva sfaturi pe care le-am pus în acest articol și care ne vor scuti de neplăcerile de sărbători.

Sarmale, cozonac, friptură, tobă, lebăr și alte bunătăți tradiționale se regăsesc pe toate mesele românilor de sărbători. Pe lângă bucuria de a le savura împreună cu cei dragi, adesea apar și stări de disconfort, ca urmare a consumului în exces de alimente bogate în calorii, zaharuri și grăsimi specifice acestei perioade. Așadar:

1. Mâncați porții mici: În loc să să consumați o cantitate mare de mâncare la o singură masă, împărțiți alimentele în porții mai mici și savurați-le treptat pe parcursul zilei.

2. Faceți alegeri sănătoase: Includeți în meniul de sărbători opțiuni sănătoase, cum ar fi legumele, fructele și proteinele slabe. Aceste alimente pot ajuta la echilibrarea aportului caloric.

3. Mestecați bine: Mestecarea corectă a alimentelor facilitează digestia.

4. Hidratare: Beți suficientă apă între mese pentru a menține o hidratare adecvată.

5. Moderație în consumul de alcool: Consumul excesiv de alcool poate contribui la disconfortul gastric. Beți alcool cu moderație și asigurați-vă că beți apă între băuturile alcoolice.

6. Activitate fizică: Mișcarea după masă, cum ar fi o plimbare ușoară, ajută la accelerarea digestiei.

8. Evitați să mâncați seara: Așteptați cel puțin 2-3 ore după masă înainte culcare. Poziția culcat poate agrava simptomele de indigestie.

Cum se manifestă indigestia

Indigestia, cunoscută și sub denumirea de dispepsie, se manifestă printr-o senzație de plenitudine, presiune sau durere în partea superioară a abdomenului, adesea asociată cu o digestie dificilă. Manifestările indigestiei pot varia de la ușoare la severe și pot include următoarele simptome:

  • arsuri
  • balonare
  • eructații
  • greață sau vărsături

Recomandări suplimentare:

  • Consumați alimente bogate în fibre, care stimulează digestia.
  • Evitați alimentele grase, prăjite, picante sau acide, care pot accentua disconfortul digestiv.
  • Reduceți consumul de cafea și băuturi carbogazoase.
  • Respectați un program regulat de mese pentru a menține un echilibru digestiv.
  • Relaxați-vă după masă pentru a facilita digestia.

Sărbătoriți cu bucurie și atenție la digestie!

Dacă aveți probleme digestive cronice sau simptome severe de indigestie, puteți miza pe suportul medicilor eTELEDOC indiferent de zi sau de noapte, 24/7, pentru evaluare și sfaturi personalizate.

P.S. Știați că în cazuri de urgență un singur apel telefonic la eTeledoc vă poate salva viața? eTeledoc, este Serviciul de Urgență care face vă poate salva viața când urgențele medicale te iau pe nepregătite!

Afla-ți mai multe despre pachetele eTeledoc, aici:➡️ https://eteledoc.ro/pachete/